tisdag 5 maj 2009

the story of mördarsniglen


Allt började när Niklas systerson Jonathan som är 6 år gammal hittade en liten vanliga snigel som vi byggde ett terrarium till de nyfunna husdjuret. Det gick så lång att det googlades som vad sniglar äter och tydligen finns det flera forum om detta då sniglar tydligen är en vanlig form av husdjur. Efter febrilt letande i trädgårdens alla buskar utökades samlingen till två sniglar, sen dog den ena lite tragiskt.
---
Sen kom söndagskvällen, jag och Niklas kom hem efter filmtittandet och ser vad vi tror är en skogssnigel och tänker att den blir nog Jonathan glad om han får imorgon bitti. Sagt och gjort, vi (Niklas) tog in sniglen och la med den andra i glasburken vilket vi berättade för de andra. Detta skulle vi inte gjort.
---
Det ledde till ett googlande kring vad det var för snigel, hur vi skulle döda den och sen tänk om där fanns fler i trädgården! Det var full aktivtet i huset, alla sprang runt i pyjamasar. Allt slutade med att Niklas fader fick gå ut i regnet, iklädd sovkläder och utrustad med en sax och ficklampa för att döda de ondsinta sniglarna.
---
Jag har sällan skrattat så mycket, det är sånt som gör att jag trivs i pojkvännens familj

3 kommentarer:

  1. ÅHHHHH. testat namn/webbadress och openid, vad ska jag taaa?!?!?!?

    ja andy vann.. grrgr jag hatar blogspot!!

    SvaraRadera
  2. Hihi, familjen törngren är one of a kind :) Riktiga godingar hela bunten!

    SvaraRadera
  3. Haha, varför tycker jag att bilden påminner om Lejonkungen? "The snail king - i en väääärld full av liiiiiv"

    SvaraRadera