måndag 14 september 2009

istället för att lyssna på den urtråkiga föresläsaren

Satt och funderade på det här med att bloggen är ett medel för att få ut sina åsikter i den svenska åsiktsfriheten, det stämmer, men bara till en viss del. Jag kan inte skriva vad jag vill här, för allt jag skriver analyseras, spekuleras kring och sen görs det antagande.
---
Dessa antagande kring mitt liv är rätt ibland, men när de är rätt är det för att personerna som läst det känner till situationen. Resterande personer gör bara sina antagande utan att fråga mig om hur det egentligen är.
---
Jag hatar det.
---
Men det är inte det enda jag stör mig på, skriver jag något kring en konflikt blir det rabalder, för personer tycker det är jobbigt. Snäll som jag är brukar jag acceptera det. Men varför? Framförallt inte när personen i fråga kan göra mig samma tjänst.
---
Kanske lite rörigt, men just nu snurrar mina tankar. Jag önskar att jag kunde säga till en person hur mycket personen förstört tack vare att personen inte kan hålla sin lilla mun stängd, men det kan jag. Jag vet att personen i fråga hade mått helt för dåligt.
---
Men egentligen, varför gör jag personen den tjänsten när personen struntade helt i mina känslor?

2 kommentarer:

  1. Därför du är en intelligent person som förstår att andra kan må dåligt och inte sjunker lika lågt själv. Framför allt är du vuxen. Och förstår att världen inte är ett Gossip Girl-avsnitt.
    Därför är du bättre än de flesta andra <3
    Vill du luncha med mig i veckan? Puss

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare! Vill också träffa dig i veckan om du kan? ;) kramar

    SvaraRadera