torsdag 4 december 2008

godnatt.

Jag har kommit på att jag är en sådan människa som kan skriva fem blogginlägg en dag för att sen inte skriva något alls på flera veckor. Frekvensen har inget med händelser i mitt liv att göra utan för det mesta handlar det helt enkelt om jag har skrivlust eller inte, oftast har jag dock skrivlust. Som idag. Idag vill jag inget mer än att skriva, inte för att jag egentligen vet vad jag vill skriva om, eller egentligen har något vettigt att skriva. Jag gillar mest att jobba med orden, att försöka utveckla mig själv.

Jag menar, om jag någongång ska lyckas doktorera borde jag lära mig att skriva så min avhandling blir bra. Sen att det är om många många många år är en helt annan femma!
Nej nu ska jag göra ett försök till att somna. Vilket inte är det lättaste när regnet smattrar på rutan och det låter som om någon kastar sten på fönstret. Nackdelen med snedtak, men vad gör man inte för ett sovrum med takbjälkar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar